Speerpunten | Acties | Realisatie | ||
---|---|---|---|---|
1 | De jongeren in onze gemeente redden | 1.1 | Nieuw onderwijsachterstandenbeleid opstellen. | De gemeente implementeerde het in 2019 herijkte onderwijsachterstandenbeleid. |
1.2 | Toezien op de kwaliteit van de kinderopvang. | De GGDrU heeft het afgelopen jaar de inspecties uitgevoerd. Als gevolg van Covid-19 vonden de inspecties op aangepaste wijze plaats en zijn niet alle locaties gecheckt. | ||
1.3 | Scholen adequaat huisvesten. | Zie het Integraal Huisvestingsplan (IHP). | ||
1.4 | De leerplicht en wet RMC voortijdig | Bij signalen van verzuim en/of (dreigend) voortijdig schoolverlaten zoekt de leerplichtambtenaar samenwerking met andere betrokkenen zoals een jeugdarts, het dorpsteam, de docent(en) en de mentor van de leerling. | ||
2 | Jongeren groeien op in een geborgen | 2.1 | Jongeren betrekken bij beleid dat op hen gericht | De reguliere activiteiten in deze hebben als gevolg van Covid-19 niet plaatsgevonden. Daarentegen zijn jongeren wel actief betrokken bij het onderwerp 'hoe om te gaan met Corona'. |
2.2 | Activiteiten gericht op de veiligheid vergroten | Het jongerenwerk en de Sociale Dorpsteams droegen samen met hun ketenpartners bij aan het veilig houden en normaliseren van de omgeving van jongeren | ||
2.3 | Het bieden en stimuleren van activiteiten voor | In de kernen Amerongen, Driebergen, Doorn, Leersum en Maarn biedt de gemeente ontmoetingsplekken en activiteiten voor jongeren Verder werd een aantal subsidies verstrekt: | ||
2.4 | Meer betaalbare woningen creëren voor |
Verbonden partijen in dit programma
N.v.t.